students-for-students.reismee.nl

Nederlandse bodem!

Alle zes studenten zijn weer geland op Nederlandse bodem. Het was een onvergetelijke reis die ons naar een onvergetelijk doel heeft geleid en we zitten met ons hoofd nog ergens in West-Afrika.

De ontvangst bij complex Zoodo was overweldigend mooi en we zijn erg blij dat we dit niet hebben gemist. De 300 boeken, 40 wereldkaarten, René(e), de gereedschapskisten en alle andere spullen die we met uw hulp hebben kunnen verzamelen, zijn met dank in ontvangst genomen en zullen vanaf komend schooljaar een hoop jongeren helpen bij het leren.

Ieder van ons heeft natuurlijk een hoop ervaringen opgedaan en veel dingen geleerd. Vijf weken lang zit je met z’n zessen 24 uur per dag op elkaars lip. Je huis is een auto, je slaapt op lekke luchtbedden en je kookt vanuit een achterbak. Afzien kan je het niet noemen, want vergeleken bij vele mensen die we zijn tegengekomen, is dit nog luxe.

Al met al is het voor ons allen een reis geweest waarin we andere culturen maximaal hebben beleefd. De gastvrijheid, het eten en de vriendelijkheid waarmee we te woord zijn gestaan. Een les die we hebben geleerd is dat je in Nederland echt alles aangereikt krijgt en dat is allerminst vanzelfsprekend. Grijp dan ook al je kansen!

We willen bij dezen nog eenmaal al onze sponsoren bedanken. Iedereen die ons heeft geholpen met het verzamelen van materiaal, alle bedrijven die een gift aan Zoodo hebben gedaan, de jongens van het ROC die onze auto’s in orde hebben gemaakt en ook alle jerrycansponsoren, want zonder jullie hadden wij nooit deze 9000km voor Zoodo kunnen afleggen!

Graag willen we ook Lenie en Yessa nog bedanken voor hun enorme gastvrijheid in Ouagadougou. Kijk vooral even op de website van de stichting waar zij zich voor inzetten: www.m-o-p.nl.

Als laatste willen we een oproep doen aan alle studenten die onze blog lezen.

Het zou natuurlijk zonde zijn als dit project niet kan blijven bestaan, dus zijn we op zoek naar een groepje enthousiaste en gemotiveerde studenten die Students for Students volgend jaar willen overnemen. Ben jij zo iemand of ken je iemand die hier geschikt voor is? Mail of bel ons direct op info@students-for-students.nl of 0618330688.

Bert

Fraaie afsluiting :-)

Ger en Agnes

Timo, Giselle, Chrisje, Bob, Tom en Olaf.

Jullie reis, jullie ervaringen en indrukken: geweldig dat jullie die met iedereen gedeeld hebben.
Geland in Nederland maar met je hoofd nog ergens in West Afrika, na zo'n reis kan dat ook eigenlijk niet anders.
Heel erg bedankt voor jullie verhalen en foto's, wij hopen heel erg dat het project kan blijven bestaan.

Vooruit ondernemende studenten: neem contact op met Students-for-Students en ga er voor: op naar Afrika.

Trix

Allemaal bedankt voor jullie verhalen en foto's. Het was een waar genoegen ze te lezen, en zo jullie avontuurlijke reis mee te beleven.
Bedankt, Trix

lea

Lieve nicht,Timo & co,
Wat een geweldige reis en fraaie afsluiting!

XXXXXXXX-Lea