students-for-students.reismee.nl

Nog 24uur/1440minuten/864000seconden voor vertrek...

Nog maar één nachtje slapen en dan is het zover, Students for Students begint aan de reis van 9000 kilometer lang , per auto naar Burkina Faso om daar het onderwijsproject Zoodo te steunen.
In oktober 2009 zijn we met zes studenten begonnen met een opzet voor het project voor leeftijdsgenoten elders in de wereld voor wie vervolgonderwijs niet vanzelfsprekend is. Via de Turing Foundation zijn we in contact gekomen met stichting WOL en DSF (Développement Sans Frontière). WOL is al een aantal jaar bezig met een grootschalig onderwijsproject, in de armste regio van Burkina Faso, de provincie Yatenga. Inmiddels kunnen er al een hoop kinderen naar de basisschool en daarna zelfs naar de middelbare school doorstromen. De volgende fase in het project is de bouw van lokalen voor het beroepsonderwijs en daar werkt Students for Students aan mee.

Wij geloven erin dat wanneer kinderen de kans gegeven wordt om door te leren, zij een kans hebben op een betere toekomst. Een toekomst met een baan of misschien zelfs een eigen bedrijf om hun gezin te onderhouden.

Het afgelopen half jaar hebben wij sponsoren gezocht en gevonden die een steentje of steen bij willen dragen aan de laatste fases van Zoodo. Dankzij hun hulp kunnen wij met trots een mooi geldbedrag afleveren, dat ook nog wordt verdubbeld door stichting IMPULSIS!

Onze drie Nissan Patrols, die we zelf hebben aangeschaft, zijn in orde gemaakt door ROC de Leijgraaf in Uden als studieproject. Inmiddels zijn ze af, bestickerd en helemaal klaar voor het grote avontuur in West-Afrika! Afgelopen week hebben we de auto’s ingepakt met de meterslange paklijst ernaast. “Hoe gaan we dit er in hemelsnaam inkrijgen?” dachten we bij onszelf toen we de bergen met spullen zagen staan die mee moesten. Alleen al aan het eten dat de Albert Heijn ons gesponsord heeft voor de reis, dachten we al een auto kwijt te zijn. Dan kwamen er nog alle spullen bij voor het goede doel: 200 boeken, 40 wereldkaarten, één tweeslachtig anatomisch torso (genaamd René(e) ) en ladingen met pennen en potloden. Wonder boven wonder stapelden we alles in de achterbak en hadden we zelfs nog ruimte over.

De laatste 24 uur breken aan en de backpacks en koffers met onze eigen spullen liggen half gevuld op onze kamers. Bijna klaar om ook in de Patrol te laden. De cheque waar morgen het uiteindelijke geldbedrag op zal worden geschreven ligt bij de drukker en wij, wij zitten zenuwachtig de minuutjes af te tellen voordat het grote avontuur gaat beginnen. Een avontuur waarvan tot nu toe het grootste gedeelte zich al heeft afgespeeld in onze eigen stad Nijmegen. Wat begon als een klein reisje voor het goede doel naar Marokko is uitgegroeid tot een grootschalig benefietproject, waaraan een reis is gekoppeld die ons aaneensluitend door België, Frankrijk, Spanje, Marokko, Westelijke-Sahara, Mauritanië en Mali zal voeren om aan te komen in Ouahigouya, Burkina Faso.

Wil je op de hoogte gehouden worden van het verloop onze reis? Dat kan dan via deze blog. Nieuwsgierig geworden naar meer informatie over het goede doel, de initiatiefnemers en de auto’s? Kijk op onze website www.students-for-students.nl.

lea

Heey,nicht,wat ben ik blij dat mijn grote nicht aan een Afrika-actie doet!
heel veel knuffies,Lea

Maud

He Giselle,

Je hebt waarschijnlijk mijn sms niet meer kunnen ontvangen of wel? Nou nog maar een keer: toi toi toi.
Er komen zoveel herinneringen aan Burkina naar boven.
Jij en Boris met Jesse en mij in de auto en op de terugweg bijna uitgedroogd.
Maar niet teveel in hte verleden verliezen, deze reis is nu.
Heel veel succes en geluk. Liefs ook voor Timo
ALTM

Imke

Hee meis! Door mijn afstuderen op vrijdag heb ik helemaal het afscheid gemist. Ik wil je heel veel plezier wensen op je reis. Ik ben echt trots op wat je allemaal hebt bereikt, nu al. Heel veel succes met jullie tocht. Eind van de zomer kletsen we bij over onze reizen!
liefs